Pustina PA začíná za...

Pravidla hry Pustina PA

Aktuální verzi pravidel je 2.1 a stáhnout si ji můžete v PDF souboru

Specializace postav

(text specializací převzat z Gilbert, Moon & Shaw: Stručný průvodce bohem zatracenými místy, 1914)

Jednou z hlavních existenciálních nutností každého jedince jsou specializace, které vám pomohou odhalit vaši cestu, vydělat peníze a tak nějak ten život přežít. Ačkoli samotný název specializace v sobě skrývá nutkání být opravdovým odborníkem v jedné z nabízených oblastí, ve skutečnosti vám nic nebrání si dle hesla: "Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se!" připravit svou budoucnost tak, aby vám vyhovovala. Byť by to znamenalo mít z každého soudku jeden lok. Koneckonců, jak praví historie: "Specialistů jsou plné hřbitovy."

Nejvýhodnější specializace, které si můžete s sebou vzít do Temnoty jsou tyto:

Hledači

Nejdůležitější skupina v Asylu. Jedinci, jejichž rodokmeny sahají do vzdálené minulosti až k obyvatelům bájného Aeronu. Díky tomu mají unikátní gen, který jim umožňuje ovládat zařízení k detekci artefaktů. Za tento dar platí psychickou labilitou, náchylností k hrdinským činům a nedostatečně vyvinutým pudem sebezáchovy. Největší otloukánci v Asylu, kteří drastickou část svého času tráví pobíháním po Temnotě, šlapáním do anomálií a neustálým bojem o přežití s věcmi, které se v normální části světa vyskytují pouze v hororech. Dle dosažených úspěchů a délky přežití se z této skupiny rekrutují nejbohatší osoby Asyla.

Technologové

Skupina napůl šílených individuí, která mají vážné problémy s autoritou a po většinu času nevylézají ze smetiště s volně loženou střechou, kterému honosně přezdívají Dílna. V Asylu mají za úkol vyrábět a opravovat věci, což je hezký eufemismus pro provozování raketýringu, vyplývajícího z jejich technologické převahy, neboť jsou jedinými dodavateli nábojů v této bohem zapomenuté části planety. Jejich horší stránkou je provozování výzkumné činnosti, která by se dala zhodnotit výrokem: „Každý technolog je do své práce opravdu zapálený a pro zdar výzkumu je ochoten pracovat do roztrhání těla.“ Většinu času mluví pro ostatní neznámou řečí, pokud náhodou zaslechnete slovo výzkum ve spojení se slovem bezpečné, pak je okamžitý úprk do hlubin Temnoty tou nejzdravější alternativou.

Hackeři

Pokud si technologové vysloužili označení jako skupina napůl šílených individuí, pak hackeři zachází v terminologii ještě o notný kus dál. Toto volné uskupení geeků a nerdů všeho druhu má jediný životní cíl a tím je prozkoumat hlubiny podivné nodové sítě, která se vyskytuje napříč všemi státy tohoto světa. Jejich pravým domovem je svět jedniček a nul a energii jim dodává touha odhalovat nepoznané a pravidelný přísun silnýho černýho kafe. Nikdo z nich přesně neví, jak to celé funguje, ale všichni svorně v tom vidí budoucnost. Pokud nutně potřebujete vydolovat informace o čemkoli, co je na NodNetu, pak jsou vaší jedinou nadějí. Když je najdete. Protože inzeráty do novin si rozhodně nedávají.

Artefaktologové

Nově vzniklá vědecká komunita, která si vzala za cíl náležitě prozkoumat veškerá tajemství Temnoty. Povětšinou chodí ověšení barevnými kameny, sestavují fantaskní skulptury z přírodních materiálů, mumlají podivná slova a tváří se u toho jak Gandalf před branami Morie. Jejich - chápavý úsměv probouzející - činnost je ovšem v reálu velmi sofistikovaný výzkum, který z nich ve výsledku činí jednu z nejméně vyzpytatelných skupin v Asylu. Díky Johnsonově posedlosti po výsledcích se cítí být privilegovanou skupinou a neštítí se tuto povýšenost projevovat všemi nekalými způsoby, které jim artefaktologie umožňuje. A že jich je.

Archeologové

Nově vzniklá sestava chamtivých obchodníků maskujících se za milovníky historie, seskládaná z různých koutů světa. Spojili se pouze za účelem rozkopat Asylum a jeho širé okolí ve snaze získat pár časem znehodnocených cetek, které zpět v Říších budou pyšnou ozdobou nejedné snobské sbírky. Vzhledem k faktu, že se většina jejich badatelské činnosti odehrává v Temnotě, lze očekávat, že s postupem času budou problémy s průchodností cest rychle ubývat.

Medici

Vaši největší kámoši, když jde do tuhýho - obzvlášť proto, aby to tak daleko nezašlo. Jedna ze skupin, kterou je radno si opravdu předcházet. Ono to tak zprvu nevypadá, ale když vedle sebe ležíte tři a z každýho crčí krev proudem, pak je drobná protekce vpravdě existenciální záležitost. Medika si uplatíte snadno, stačí mu vaše sváteční košile na obvazy, sem tam darování půl litru krve, pár divnejch kytek z Temnoty a nebo být nápomocen při jejich nikdy nekončících pokusech. Zde je potřeba dodat, že medik je tvor zodpovědný a skoro se stoprocentní jistotou vás po každém pokusu uvede zpět do původního stavu. Víceméně.

Vojáci

Kam by se svět dopracoval bez mužů v uniformách! Jejich rázný krok, nablýskané zbraně a stejnokroj z kvalitního sukna dokáží podlomit nohy nejedné dívce, stejně jako bez mrknutí oka anihilovat nepřátelskou vesnici! Ačkoli jsou úhlavními nepřáteli každého pacifisty, od nepaměti je vojenská síla prodlouženou rukou každého vyjednavače. Koneckonců, domluva je vždy o něco snazší, když na protivníkův tým diplomatů míří setnina mužů se zachmuřenými výrazy a prstem na spouštích. Vojenské řemeslo je zkrátka staré jako lidstvo samo a za tu dobu si vytvořilo stovky rituálů a samozřejmě i tradic. Mezi nejznámější tradice patří nábor mužů dobrodružného charakteru bez valných vyhlídek na normální budoucnost, vojenský dril, který vás stoprocentně odnaučí pamatovat si, která je levá a pravá a zároveň vám dá ojedinělou schopnost provádět rozkazy, jejichž logika a požadavky nespadají do mantinelů tohoto světa. Vojáci jsou opravdoví chlapi, pro něž není nic překážkou, obzvlášť, když dostanou žold, žrádlo a pár hambatých časopisů.

Poznámka

Výše uvedené skupiny obecné specializace postav pravidlového systému Pustiny PA. Členem těchto skupin se stáváte automaticky na základě vámi zvolených dovedností. Závisí jen na vás, jakým způsobem nakombinujete dovednosti své postavy a v závislosti na tom můžete být i člen více než jedné skupiny. Rozhodně to ale neznamená, že musíte všichni svorně držet pospolu. Svou postavu hrejte jak uznáte za vhodné, se všemi z toho vyplývajícími důsledky.